Jak vybrat elektrokolo kolo na baterky a proč si jej koupit

Elektrokolo – kolo, které pohání elektromotor pomocí baterie, není levná záležitost, tak několik rad, které se možná budou hodit.

  • pokud nemáte řidičský průkaz dbejte na to, aby vybrané kolo mohlo být na veřejných komunikacích používáno bez příslušného řidičského oprávnění
  • dbejte na homologaci, zda je elektrokolo schváleno pro používání na veřejných komunikacích
  • možná lépe zakoupit v kamenném obchodě u známého prodejce, než přes internet, kvůli servisu i reklamacím kola
  • vyberte si kolo, které lze snadno přestavět na klasické kolo třeba jen výměnou zadního kola a odpojení baterie  (pokud byste si nemohli po létech koupit novou baterii)
  • kolo by mělo jezdit každý den, aby se vrátily náklady na baterii (baterie totiž ztrácí kapacitu, i když se kolo nepoužívá)
  • nevytvářejte elektrokolo přestavbou starého kola, nebudete mít homologaci pro veřejné komunikace
  • pokud se jezdí každý den, 1 km přijde zhruba na 1 korunu při nájezdu 16 000 km za dobu životnosti baterie ( je tam započítána i cena nové baterie 10 000 kč + cena za el. proud), pokud byste najeli 36 000 km, pak budou náklady na 1 km 0,33 haléřů.
  • počítejte s polovičním dojezdem (komfortním – jen kýváte nohama) u nové baterie, než uvádí výrobce, jako dojezd  maximální
  • nejvíce se elektrokolo vyplatí na jízdy v okruhu 10 km (do zaměstnání, doručovatelé pošty atd.)
  • kdo má potíže s klouby a dokáže ještě jezdit na klasickém kole, bude pro něj jízda mnohem snadnější
  • baterie bude lepší Li-ion (lehká 2,5 kg,  500-1500 nabíjecích cyklů), než olověná (velmi těžká 10 kg, vydrží měně – 300 cyklů nabíjecích)
  • český výrobce může být lepší při reklamacích (např. Leader Fox – České Budějovice)
  • všeobecně dražší kolo by mělo být kvalitnější, ale je to jen do určité hranice, nad 25 000 jsou již kola celkem kvalitní
This entry was posted in Hobby a kutilství and tagged , , . Bookmark the permalink.

comments powered by Disqus
1,156 views